League of Legends'da kullanılan bağzı terimler/kısaltmalar.

 League of Legends'da kullanılan bağzı terimler/kısaltmalar.


Hem oyuna yeni başlayanlar, hem de uzun zamandır oynayanlar için bildiğiniz/bilmediğiniz kelimeleri ve kısaltmaları böylece daha da pekiştirerek veya öğrenerek takımınızla beraber vadide daha iyi bir mücadele ortaya koyabilirsiniz.


AD = Attack-Damage, yani fiziksel hasar olarak sizlere vuran şampiyon, yeteneği.

AP = Ability Damage, yani yetenek/büyü hasarı olarak size vuran şampiyon, yeteneklerdir.

AA (Oto atak) = Sizin müdahale etmediğiniz durumlarda en yakın hedefe şampiyonun otomatik olarak düz vuruş eylemidir. 

ArPen = Zırh delme. Karşınızdakinin zırhını yüzdelik olarak kırmanıza olanak sağlar.

Babysit = Genelde sadece yüksek eloda kullanılır, ormancınızdan sizin koridorunuz etrafında oynamasını ve ani durumlarda hızlıca yetişebilmesini istediğiniz durumdur. Camp olarak da kullanılır ancak ikisi farklıdır. Farkları şu şekilde, Camp durumunda ormancınız düzenli olarak sizin koridorunuza uğrar, karşı rakibi darlar. 


BD = Back Door, yani sizin takımınız bir yerde karşı takımı oyalarken yahut onlarla savaşırken, sizin açık bir yerden ittirerek kule alma, inhibitör yıkma, oyun bitirme yaptığınız durumdur. 


Bait = Karşı takımdakileri/takımdan birini yemlemek. Mesela, ormancınız gelirken az canla koridorda durup karşınızdakini baitlemiş oluyorsunuz.

CC = Kitle kontrol. Sersemletme, 
Commit = 5v5 durumunda, ölene yada dövüş bitene kadar 5 kişi olarak kalma isteği.

Counter Gank = karşı ormancı size gank attı, ormancınızdan bunu isteyerek "Ganke gank" durumunu yaratırsınız.

Counter Pick = Alınan bir karaktere onu engelleyebilecek, durdurabilecek bir karakter seçimi yapmak. 

Def = Defans, bir kuleyi, inhibitörü koruması için takımınıza verilen bir komut.

DC = Dissconnected, yani oyundan düşme, bağlantı kopma durumu.


Dive = Birisine kule altı girişimi. Ormancıysanız, rakibin görüşü olmadığı yerde bekleyerek takım arkadaşınızın minyonları daha çabuk ittirmesini bunu söyleyerek sağlayabilirsiniz.


Dodge = Atılan bir yetenek atışından kaçınmak. Dodge atmak. Hedef odaklı olan yeteneklere atılamaz.


DoT = Damage over Time durumu. Zamanla hasar veren şeyler, tutuştur gibi.



EC = Execute, yani "infaz" anlamında gelir. Oyunda EC yetenekleri mevcuttur. Darius U, Pyke U, Urgot U, Garen U, Jinx U gibi, 

Face check = Görüşünüz olmadığı bir yere direkt olarak girmek. "Çalılara face-check yapmayın" diye uyarabilirsiniz, 

Fed = Bir karakterin üst üste skor alarak git gide güçlenmesi.

Feed = Bir oyuncunun karşı takımdan birisine üst üste, kısa aralıklarla skor vermesi.


FF = Teslim olmak.


Fiesta Clown = Bir oyunda üst üste, defalarca kez hata yapmak.


Freezing = Üstün olduğunuz koridorda minyonlara sadece son vuruş yaparak minyon dalgasını kontrol etme, dondurma durumu. 


Haras = Rakip bir eylem içerisindeyken onu uzaktan dürtmek, rahatsız etmek.

Hypercarry = Erken veya Orta oyunda güçsüz, yardıma ihtiyaç duyan ancak oyun sonu (Genelde 45+ dakika) durdurulması neredeyse imkansız taşıyıcı karakterler. 

Insec = Bir rakibi, arkasından kendi takımına, kendi kulene doğru fırlatmak, atmak, ittirmek. 


Invade = Oyun başlangıcı gruplaşarak karşı ormana giderek karşı ormancının güçlendirmesini çalma, ilk kan alma girişimi.


Kite = Bir nişancı ile, rakibi kendine yaklaştırmadan ona hasar verip belli bir yönde aynı zamanda hareket etme eylemi. 

Lane Swap = Koridor değişimi. Çoğunlukla kule açıldıktan sonra Üst koridor ve Alt koridor ikilisi arasında gözükür. Karşı seçim yapmak, daha iyi eşleşme yaratmak için Üst koridor ve Orta koridor ikilisi arasında da yapılır.

Laning Phase = Oyunun ilk kulesi alınana kadar koridor safhasında geçen zaman.


Last Hit = Minyonları ittirmemek durumu. Sadece son vuruş ile alarak, koridor dondurmuş olursunuz.


LoM = Low of Mana, yani mananızın yetenek kullanmak/kombo tamamlamak için yeterli olmadığı durum.


N1 = Nice One, yani iyi hamleydi anlamında kullanılır, tek bir pozisyonu yorumlar. 

Nerf = Bir karakterin herhangi bir özelliğinin zayıflatılması, değerinin düşmesi. 

Off-Tank = Hem hasar çıkartma, hem de tanklama yeteneği bulunan, buna uygun eşya dizilimi gidilen karakter.

Outscale = Karşı rakibinden oyun sonunda, yani full eşyaya ulaştığında, daha güçlü olma durumu. Mesela, Fiora geç oyunda neredeyse tüm karakterleri Outscale eder, neredeyse tüm karakterlerden daha güçlü olur.

Proxy = Yüksek riskli, yüksek gelirli oyun taktiği. Singed ile yapıldığını görebilirsiniz. Rakibi görmezden gelerek, rakip kulelerin arasında farm yapma taktiğidir.

Poke = Bir haraslama taktiğidir. Güvenli bir mesafeden uzun menzilli yetenek atışlarıyla rakibi dürtmek. Mesela, Sona destek oynarken uzaktan Q atmak.

Peeling = Kitle kontrol kullanarak takım arkadaşını korumak, ona ilerleyen rakibi durdurmak.


Push = Koridorda devamlı olarak ittirmeye devam etmek, minyonları ve kuleleri hızlıca temizleme girişimi.


Roam = Koridorunuzdan ayrılarak diğer koridorlara giderek yardım etme eylemi. Mesela, orta koridorda koridoru ittirip, alt koridora gidip yardım etmek.

Scrim = İki takımın birlikte dostluk maçları tarzında antrenman yapması.

Smurf = Bir oyuncunun kendi bulunduğundan daha düşük seviyede, derecede bir hesapta oynaması.


Snowball= Aldığı skorlarla kartopuna bağlayarak git gide durdurulamaz olma durumu. 


Split Push = Ayrık ittirme durumu, takımınız bir köşede siz ayrı bir köşede ittirmek, bir objektife, harita görevine, odaklanmak. 

SS= Koridorda karşınızdaki rakibin geri dönmediği halde ortada olmadığını belirtir.

Trade = Taksa girmek, rakip ile hasar takası, kill takası, Desteğini feda edip ADC çıkartmak gibi.

Tri-Bush = Haritada Y şeklinde bulunan üçlü calı.


Wombo combo = Takım arkadaşlarının yetenek kitlerini birbirleri ile kombolaması durumudur.

Zoning = Rakibi minyonlara yaklaştırmama, altınını ve tecrübesini kaybettirme taktiği.

Umarım yardımcı olabilmişimdir .

Yorumlar

Popüler Yayınlar